Saturday, December 24, 2011

SPAQ 2011 : Peserta teruja dan cadangan memanjangkan masa seminar

Us Don TV Al-Hijrah sedang membentangkan kertas kerja pertama

Bandar Tun Razak Jengka, 24 Disember - Seminar Pemahaman Al-Quran siri 1 2011 yang telah di adakan di Al-Baghdadi Learning Center (ALC) Jengka telah berlangsung dengan jayanya di sini pagi tadi. Seminar yang berlang separuh hari ini telah menampilkan Ustaz Don Danial yang sangat popular di TV Al-Hijrah dengan rancangannnya 30 Minit Ustaz Don.

Beliau yang hadir di atas jemputan ALC Jengka telah membentangkan kertas kerja pertama iaitu Pengenalan Rasm Uthmani.

Dalam tempoh satu jam 30 minit beliau telah mengupas beberapa ayat dari Al-Quran dan telah berjaya menarik minat peserta untuk terus mengikuti seminar ini hingga selesai.

Us Don TV Al-Hijrah sedang bersama dengan pserta

Seminar yang diadakan ini bertemakan "Mendekati Al-Quran Bererti Mendekati Allah" dengan sedaya upaya cuba menarik minat peserta yang hadir untuk terus bersama Al-Quran samada membacanya, memahaminya, dan sebagainya.

Peserta yang hadir dari sekitar Bandar Jengka dan Jerantut ini telah di bentangkan dengan kertas kerja yang ke dua iaitu Pengenalan Ilmuu Tajwid oleh Ustaz Hj. Mohd Zarimi Bin Abu Zih merupakan Timb. Pengerusi PERMAi Pahang. Manakala kertas kerja yang ke 3 iaitu Kaedah Mudah Belajar Al-Quran telah di bentangkan oleh Ustaz Hj. Mohd Naiem Bin Sarif Pengurus ALC Jengka.
Us Zarimi dengan kertas kerja Tajwid

Us Naiem dengan kertas kerja Kaedah Mudah Belajar Al-Quran

Berdasarkan komentar yang di berikan oleh peserta, ramai di kalangan mereka yang mencadagkan agar seminar ini di adakan lagi pada masa hadapan dengan memenjangkan tempoh masa kepada satu hari. Mereka juga berpuas hati dengan seminar ini dan bersyukur dengan ilmu yang disampaikan.

Peserta-peserta SPAQ 2011

Semoga seminar yang diadakan ini dapat menarik minat peserta serta masyarakat untuk terus bersama mendekati Al-Quran pada setiap masa. Moga usaha ini juga menjadi bekal di kahirat nanti.

Selain itu, pihak ALC Jengka telah memaklumkan kepda mereka beberapa program yang yang akan di jalankan di ALC Jengka untuk mendekatkan masyarakat kepada Al-Quran juga dalam usaha membasmi buta Al-Quran di kalangan masyarakat Islam Jengka umumnya.

Pelajari teknik yang mudah dan berkesan untuk membaca Al-Quran. Jika berminat hubungi Ustaz Naiem ; 0142987550 untuk maklumat pengajian Al-Quran di ALC Jengka.

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites